Tankestreger af Inga Mollerup

af d. 3. november 2017

180

2017

978-87-93272-39-2

Små digte. Hurtigt læst. Nogen efterlader et større indtryk end andre. Her er god stemning næsten hele vejen og det hele er ret ligetil. Man bliver i ret godt humør af at læse flere af digtene, og de egner sig fint til både at læses enkeltvis, men også ud i en køre. Der er ikke så mange dikkedarer ved disse digte, og man er ikke i tvivl om at det har betydet noget for forfatteren at skrive dem.

Jeg var alligevel ikke helt tilfreds, for selv om digtene er ganske finurlige og ret hyggelige, så efterlader de ikke det helt store indtryk og jeg er ret hurtigt videre til noget andet, da de går lidt i glemmebogen når de først er læst. Måske henvender de sig faktisk til nogen der er tanden ældre end jeg selv er, eller også er jeg ikke en person som syntes det hele skal være så enkelt, som det nogen gange er her. Jeg kan ret godt lide når jeg får noget at tænke over og når et digt kan betyde mange ting. Og det føler jeg ikke helt er tilfældet her. Men samtidig var de hyggeligt at læse, og jeg nød faktisk at læse hver enkelt digt. Der er nemlig en livsglæde at spore som jeg ret godt kan lide.

Digtene har et fint udtryk og man behøver heldigvis ikke være synderligt intellektuelt tænkende for at få noget ud af dem. Det er skønt at man kan læse noget som bare er der, og som ikke absolut skal være udfordrende. Desværre kan det så tangere til at blive en lille smule trivielt.

En fin digtsamling som forfatteren klart kan være stolt af, også selv om jeg ikke lige falder på halen over digtene. For det er virkelig nogen fine digte og det i sig selv skal man da som forfatter have en vis kredit for.

“søjler

skråsikkert martslys

dirker himmelsprækker op