af d. 7. marts 2014

Omslag

338

2010

978-87-567-9509-8

Suffer the children

Will Wagstaffe, kaldet Staffe, er bogens hovedperson, og der er lagt op til en serie bøger med Staffe i hovedrollen. Faktisk troede jeg, at jeg var dumpet ned midt i en serie, da der beskrives hændelser, som tilsyneladende forudsættes at være læseren bekendt – bl.a., at Staffes forældre for mange år siden er blevet dræbt under et bombeattentat i Spanien, og hans jagt på de skyldige.

En pædofil findes tortureret og dræbt – og flere lignende sager følger. Tilsyneladende selvtægt, i frustration over at straffen fra samfundets side ikke er hård nok. Staffe farer rundt i byen – hans søster og hendes søn er flyttet ind hos Staffe, hun er tilsyneladende flygtet fra en voldelig kæreste (som også lige skal have en lærestreg), en ungdomsbande jagter Staffe, som hævn for at en fra banden er fængslet, han sover dårligt, savner Sylvie, og tager kontakt, men ender med at bakke ud igen. Altså en jaget mand, både privat og i jobbet. En tidligere kollega kommer under Staffes mistanke, hans nuværende makker er udbrændt og syg, og han må i sidste ende selv klare ærterne.

Det er en bog med tjubang, drama og action, alt, alt for meget efter min mening, den virker rodet, er samtidig totalt urealistisk og det dårlige sprog, den er skrevet i, gør det ikke bedre. Den eneste grund til, at jeg læste bogen færdig var, at den var kommet med i feriekufferten – og var det eneste, jeg havde tilbage af læsestof. Som nævnt er det første del i en serie – jeg føler ikke trang til at læse resten af serien. Der er så mange gode krimier – så ingen grund til at spilde tiden med at læse denne.

Lån på Bibliotek.dk