Charlie af Jasmin Gabay

af d. 9. januar 2022

34

2021

9788797240816

1 udgave 1 oplag

Charlie er en lille dreng der har en god ven i kaninen Larsen, og så elsker Charlie sørøvere sørøverskibe. Der er mange ting en lille dreng skal i løbet af dagen. Han og Larsen skal i børnehave og lege, og det er så sjovt at tiden flyver af sted, så da mor kommer vil Charlie slet ikke hjem endnu. Men da mor køre “sørøverskibet” frem hjælper det, og Ship ohøj og hu-hej hvor det går hele vejen hjem. Vel hjemme er der regler, tøjet skal hænges på plads, og der skal vaskes hænder inden det er tid til en eftermiddags snack sørøveræblebåde.

Det er en rigtig sød historie, skrevet på rim, der henvender sig til de 3-5 årige. Jeg har brugt den til godnatlæsning, men den er også fin til en hyggestund sammen voksen og barn. De fine illustrationer af Kat Weber-Hansen, er med til at gøre bogen barm og nærværende, og de er fine at tage en lille snak om. Det kunne være noget med hvordan er din dag fået i børnehaven, og hvad har du leget. Men også det med at huske at vaske hænder når man kommer hjem og hænge tøjet op og ikke bare smide det i gangen. Bagerst i bogen findes to sange “Charlies sang” (på Yousee findes den under titlen “Okker Gokker”) og mors godnat sang “Sov mit lille myr”. Musikken til sangene findes der, hvor du streamer din musik, de er indspillet af Jasmin Gabay. Det er to søde sange, og bruger man bogen som godnat læsning er “Sov mit lille myr” en fin afslutning.  Har du og dit barn i forvejen en fast putte sang, så tro mig…det gør ikke noget der kommer en ekstra til.

Så alt i alt er rigtig fin billedbog som jeg godt kan anbefale, mit 4 årige barnebarn kunne godt lide den….men for hende er alt med pirater et hit lige for tiden 😉

Bogen er et anmeldereksemplar tilsendt af Focksy Forlag, hvilket dog ikke har påvirket min bedømmelse af bogen.