Frostbid – Mikas bog af Helle Perrier

af d. 29. oktober 2021

190

2021

978-87-93974-89-0

Frostbid

Du skal selv vælge undervejs hvad retning at hovedpersonen skal gå i. Og derfor kan du ende med forskellige resultater af historien. Det er et virkelig sjovt og fangende koncept og har selv læst bogen af flere gange og endt ud i forskellige historier. Det er virkelig underholdende og med til at gøre historien mere spændende. Vi møder en dreng som lever i en by af is og sne. Og det handler om at overleve. Man skal opføre sig ordentligt og arbejde så snart man kan. Det er barske realiteter og det er ikke nemt at få tingene til at hænge sammen. Men der er noget med et oprør som lurer. For det står på flere skilte og den ene af hans venner har åbenbart gang i noget som hovedpersonen ikke kender til.

Jeg var personligt godt underholdt og jeg syntes også bogen ligger op til at der kan komme en eller flere andre som omhandler samme dreng. Men om det er rigtigt må jo være op til forfatteren. Der er i hvert fald potentiale til at bygge videre på historien. Og det er samtidig en spændende historie selvom man selv kan vælge meget af handlingen. Der er nogen fine illustrationer som har et lidt specielt sløret udtryk, det er ret fint når man hører hvordan byen beskrives.

Bogen henvender sig til store børn/unge som læser selv og den er nok også henvendte til drenge som ønsker at læse mere og få en spændende historie samtidig. Men den kan læses af de fleste og også af voksne, for den er bygget op så man altså bliver nysgerrig undervejs. Ikke mindst når man skal vælge hvad der skal ske videre.

En god historie med et tvist som fungere rigtig godt.