af d. 3. oktober 2016

285

2016

978-87-638-4430-7

The Songbird - Oversat af Lotte Follin

1. udgave, hårdt omslag

Tim har pludselig sagt sit ellers gode job i London op og er rejst til Dartmoor, hvor han har slået sig ned ved en venindes familie. Tim falder hurtigt til i det lille samfund, hvor en flok umage mennesker nyder hinandens selskab. Vi møder blandt andet ballerinaen Kat, der har lagt balletskoene på hylden, men hver dag længes tilbage til scenen. Charlotte, der er gift med en søofficer, som næsten aldrig er hjemme, hvorfor hun stort set er alene om at opdrage deres lille søn. William der gemmer på en mørk fortid, som trækker tråde ind i nutiden og Mattie, Tims veninde, som i årevis har skjult, at hun er dybt forelsket i Tim.

Mens solen bager fra en skyfri himmel og sommeren står på sit højeste, går livet sin vante gang i Dartmoor, men måske varer det ikke længe, før der er store forandringer på vej…

Svanesang er en smuk, hyggelig, romantisk og sød fortælling om livet i en lille engelsk landsby. En af den slags bøger som er perfekt til at tage med på ferien, når man bare trænger til at komme helt ned i gear og til at slappe helt af med en feel-good bog om kærlighed, relationer og hygge.

Personerne er godt skildret og virker troværdige. Man kan ikke lade være med at holde af dem alle på trods af deres særheder og til tider stivnakkede måde at klare livets problemer på. Derfor kan man heller ikke lægge bogen fra sig, før man har læst sidste side, da man jo selvfølgelig lige skal have opklaret, hvordan det går med dem alle sammen, og om Mattie og Tim ender med at få hinanden i sidste ende.

– Kort sagt en rigtig hyggebog, som indeholder alle de ingredienser som hyggebøger netop skal indeholde.