af d. 17. september 2022

128

2022

978-87-400-7593-9

Riding up a Storm
På dansk ved Anette Broberg Knudsen

Endnu en bog i serien fra Schleich om de fire hesteglade veninder. Bøgerne kan læses separat, men man hygger sig som læser og bliver nysgerrig på hvad pigerne og hestene ellers går og laver, så man får klart lyst til at læse mere.

Denne gang er der en springkonkurrence lige om hjørnet og den ene af pigerne skal være med. Men det er som om der er noget galt med de træninger hendes hest og hende skal igennem. Men det kan da ikke passe at det ikke er de rigtige ting de træner? Men hvem ændre på det og hvorfor? De fire piger sætter sig for at løse hvad der for dem virker som et mysterie, og det viser sig da også at de ikke har helt ret til en start, for tingene er ikke som de først tror. Det hele er alligevel ikke så vigtigt, for hesten som skal springe bliver halt, så nu er det ikke sikkert de kan deltage i konkurrencen alligevel. De fire veninder prøver efter bedste evne at finde noget positivt i det hele. Og det hjælper altid lidt at der er varm kakao med på slæb.

Bogen her er som de andre i serien, virkelig flot lavet. Der er nogen smukke illustrationer og bagerst i bogen er der persongalleri samt et lille uddrag fra en af de andre bøger. Bog serien henvender sig til børn fra 6 år og opefter men kan også bruges til højtlæsning for de mindste. Og man er underholdt fra start til slut. Samtidig er det nemt at leve sig ind i universet og man kan heller ikke som voksen undgå at syntes der er noget hyggeligt over historien. Det fungere rigtig godt og da det samtidig er et flot værk, så er der en overordnet helhed som giver en fin sammenhæng.