Pigen fra Fenmarken – Aiñafablen 1.del af Mikkel Wendelboe

af d. 17. januar 2018

229

2014

978-87-93068-80-3

Pigen fra Fenmarken Aiñafablen del 1

Første bog i en serie af fire. Vi møder her de tre drenge, Lucas Lasse og Chris. To brødre og en kammerat. De bliver ved et tilfælde en del af en meget uhyggelig oplevelse hvor en lille pige der ser lidt spøjs ud har brug for deres hjælp. Hun forvandler dem til andre væsner, elvere. De tror ikke rigtig på noget af det men bliver nød til at prøve at finde ud af hvad det hele går ud på. De kommer til Aiña, et land der på ingen måde ligner jorden og hvor der stadig er dinosaurusser. De møder en elverpige som tager dem med din by og her lærer de at leve og agere som det de nu er blevet til, nemlig elvere. Da krigen kommer til byen og udsletter en hel del bliver det nu drengenes opgave at gøre hvad de kan for at få opbygget til det hele igen. Så de skal ud på en længere vandring.

Og her stopper første bog. Hvilket efterlader sin læser i spænding for hvad mon der så sker i den næste?

En god historie med magi, øgler, elvere, træer der taler og meget mere. Det er en opstart som gør en nysgerrig.

I starten var jeg lidt skeptisk da jeg ikke helt følte det fangede, men så snart historien tog fat kunne jeg ikke slippe bogen igen. Og selv om noget af universet minder lidt om filmen Avatar så er der heldigvis mere at komme efter i bogen, og forhåbentlig også i de efterfølgende bøger. For historien bygges godt op og der sker så mange forskellige ting at man hele tiden bliver holdt fanget.

Der er gode forklaringer på elvernes sprog, ordbog bagi bogen. Man får en oversigt over de forskellige personer, dyr, væsner mm og forrest i bogen er der også et fint kort.

Her er eventyr for alle pengene og det kan klart anbefales!