Efter skælvet af Heidi og Claus Lohman

af d. 3. maj 2023

339

2023

9788775672516

1 udgave 1 oplag

Vi befinder os i New Zealand, plastikkirurg Robert McAllister har succes i livet. Han har lige friet til sin gravide kæreste kriminalassistenten Susan White, og sammen med en lille gruppe kollegaer er han ved at få de sidste tråde på plads i en banebrydende behandlingsform der vil revolutionere hele plastikkirurgien. Men så går noget galt, to af Robert McAllisters kollegaer mister livet på mistænkelig vis og sporerne peger i retning af Robort. Susan bliver er i vildrede og kan ikke tro at Robert er skyldig, men da beviserne udløser fængselsstraf på livstid, tager tvivlen overhånd. Ydre omstændigheder bevirker at Robort pludselig får en chance for at rense sit navn, men det er en svær opgave og han skal passe på ikke at begå fejl.

Jeg vil ikke skrive mere om handlingen, da jeg ikke vil ødelægge læseoplevelsen.

Jeg har tidligere med stor glæde læst Claus Lohmann bøger, og anbefalet dem her på siden. Så jeg var meget spændt på hvordan dette nye bog-samarbejde med hustruen Heidi ville blive….og jeg er ikke skuffet. Det er en velskrevet bog, der lige som Claus Lohmans tidligere bøger har en videnskabelig indgangsvinkel samt inkluderer en minoritetsbefolkning, men der er ændret lidt på skrivestilen, jeg kan ikke helt sætte en finger på hvad det er, men sprogligt flyder den på en anden måde. Historien er god, plottet er godt og der er nok lidt mere tvist i denne bog, så i min optik er det et rigtigt godt produkt der er kommet ud af deres samarbejde. Jeg ser frem til at læse flere bøger fra parrets hånd…eller rettere pen, jeg kan kun anbefale bogen.

Heidi Lohman (1971) underviser, og har selvstændigt firma som varetager korrekturlæsning. Efter skælvet er hendes forfatter debut.

Claus Lohman (1971) er uddannet fysik- og kemilærer og bosat i Odense.
Medlem af Dansk Forfatterforening, og ophavsmand til genren science reality, der kredser i området mellem virkelig og fiktiv videnskab.