Young Bond 1: Silverfin – the graphic novel af Charles Higson og Kevin Walker

af d. 26. juni 2007

376

2006

SilverFin - Young Bond: Book One

”SilverFin” handler om den legendariske spion James Bond som helt ung, altså før han blev berømt. Det er den første af tre bøger, der er kommet i serien Young Bond, indtil videre. Historien starter med, at James lige er ankommet til et college ved navn Eton i England. Han får en masse oplevelser på Eton, både gode og dårlige. Han deltager for eksempel i et løb med tre forskellige discipliner: skydning, svømning og distanceløb. Hvordan det kommer til at gå, kan jeg ikke sige. James tager senere til Skotland, hvor han besøger sin onkel og tante. Tilfældigvis møder han sin rival George Hellebore fra Eton på toget dertil. Han kommer på sporet af en gammel sag om en dreng, der lige pludselig forsvandt ved søen Loch SilverFin. Han beslutter sig for at tage med en ven ud til søen for at se nærmere på den og måske endda finde drengen.

“Han spejdede ned i vandet, og i det svindende lys så han dem. Hundreder af dem, en sydende masse i vandet, sammenklumpede og indfiltrede i hinanden som håret på en undersøisk Medusa. Ål. Overalt omkring ham.”

Første bind i serien er en spændende og underholdende, men også lidt uhyggelig krimi for unge, og jeg kan varmt anbefale at læse den. Det er sjovt at høre om James Bonds oplevelser som barn. Jeg vil tro, at han er omkring 14 år i bogen, men jeg ved det ikke. Man kan sagtens genkende James Bond fra filmene. Jeg synes også, det er en sjov idé at lave en fortælling om hans liv, før han blev voksen og verdensberømt. Bogen er også meget fængende, for da jeg var kommet igennem de første sider, blev jeg bare nødt til at læse videre. Jeg er allerede i fuld sving med den næste bog i serien.

Lån tegneserien på biblioteket