af d. 13. august 2020

72

2020

978-87-93311-07-7

The death of Gandalf

1. udgave. 1. Oplag

Det her er et specielt værk og jeg ville egentlig gerne give det en højere score, men jeg kan ikke se at det vil fange så mange, da det henvender sig ret specifikt, til voksne med lidt grov humor. Men det er et spændende værk alligevel. For selv om det er kategoriseret som tegneserie så er det for mig at se nærmere et grafisk værk. Godt nok med tegninger som ligner noget et barn kunne have lavet, men dog med et budskab i forhold til hver enkelt “vits” eller hvad man nu skal kalde det som bogens indhold er bygget op omkring.

Det er både til at fordybe sig i men også til at læse og more sig lidt over. For man vælger meget frit som læser om man vil tolke på de enkelte skrevne ting eller blot vil trække lidt på smilebåndet og more sig over at det fx er veganerne som der her er demonstration udfor.

Jeg havde lidt svært ved at skrive om bogen, for jeg kunne ikke helt greje hvordan jeg skulle gribe det an. Men da jeg først havde læst og udforsket de lidt kantede, lidt grove og lidt sarkastiske vinkler så var det slet ikke så svært igen. Men jeg må samtidig erkende at jeg nok ikke havde været den første til at hive bogen ned fra hylden, så jeg har faktisk været glad for at stifte bekendtskab med denne bog. Og det er jo altid sjovt at blive lidt udfordret i forhold til at mange af os er ret satte i hvad vi helst vil læse for en type bøger!

Bogen eller rettere tegneserien her skal i hvert fald have en chance. Og gerne af nogen flere end mig. Så selv om jeg ikke rater den så højt, så må du som læser ikke springe den over. For om ikke andet er den god for lidt underholdning af en anden art.

Lån tegneserien på biblioteket