af d. 14. august 2006

162

1991

87-00-04235-8

Pigen Lola, der er 15 år, arbejder i sin fritid i en kirke, hvor hun hjælper graveren med at grave huller. Her kan hun godt lide at opholde sig og snakke med pastor Viig, der har en Voodoo-dukke.

Uddrag fra side 16:
“Lola sukkede og foldede hænderne og så skrømt op i loftet. – Okay, sagde hun, – det har været en dårlig dag, Gud […]. Der er tre ting, jeg vil bede om, hvis jeg overhovedet kan komme i betragtning […]. De tre ting er, at jeg ikke fatter, hvorfor jeg skal ha’ sådan nogle umulige ben. Jeg vil også ha’ mit eget værelse, men det er ikke så vigtigt. Det vigtigste er, at jeg godt kunne tænke mig en ven. Ja, en ven og en kæreste […]. Jeg vil bare gerne ha’ en, jeg kan gå med. Og holde i hånden og grine sammen med. Ligesom Gina og Per […]. Jeg elsker dig, Gud, og jeg har set min sidste Johnny Hart-film. Lola, femten år”.

Lolas største ønske er at opleve sin første kærlighed, men det er ikke så let. Dog møder hun en dreng, som hun er sikker på er den rette for hende, men det hele ender dog i én stor katastrofal oplevelse for hende. Da alt lader til at være bedrøveligt, kommer den fantastisk smukke Gilbert på sin Harley Davidson som sendt fra himlen og ender med at gøre Lola blød i knæene – og de samme følelser har han tilsyneladende også.

Denne bog af Bjarne Reuter er en god bog, men intet mesterværk hvad spænding og selve handlingen angår. Hvis man vil læse en bog af Bjarne Reuter, er der dog et større udvalg af bedre bøger end lige netop denne, men hvis man kan lide en bog, som, når alt kommer til alt, indeholder god underholdning med få, hurtiglæste sider og er en fin ungdomsroman, kan man altid forsøge sig med denne.

– Denne anmeldelse deltager i Bogrummets sommerkonkurrence 2006