af d. 10. maj 2022

118

2022

978-87-94244-29-9

Psykopatmordernaboen

God underholdning fra start til slut. Og skrevet så man mere end nemt kan forestille sig det hele. Det er en sjov og spændende historie som henvender sig til unge og opefter.

Bogen handler om Magenta som ikke vil have venner selvom hendes to fædre syntes hun burde have det. Da der kommer en ny dreng i klassen som sidder ved siden af hende, er han meget insisterende på at de skal snakke sammen, også selvom hun gør alt hvad hun kan for at afvise ham. Han kommer på besøg hos hende kort efter at hun har opdaget noget mystisk om deres nye nabo, og nu hvor hun alligevel ikke kan slippe af med ham så fortæller hun hvad hun har set. Nemlig en arm i en sæk som naboen slæbte indenfor. Og man har jo ikke en arm i en sæk, med mindre man bærer rundt på et lig. De to sætter sig for at finde ud af hvad naboen har gang i, men det kommer til at involvere både huller i naboens have og indbrud. Og det er jo ikke særlig smart, så hvad pokker skal de nu gøre? Og hvordan skal de undgå at naboen opdager at de holder øje med ham? Det er faktisk ret farligt det de har gang i og tænk nu hvis de selv bliver myrdet.

Man må give sig i kast med bogen med det samme, for man bliver nysgerrig og det er fangende, så når man først er kommet i gang så lægger man ikke lige bogen til side. Og hvor mange af os har rent faktisk en nabo som er totalt psykopat? Kunne der være en helt anden forklaring på tingene? Kan kun sige at personligt vil jeg opfordre til at man læser bogen og finder ud af hvad der præcist foregår.

Det er en bog som der godt kunne skrives videre på. Historien er enkeltstående, men de to hovedpersoner kunne godt opleve mere en anden god gang. Men det må jo være op til forfatteren om de skal det!