af d. 1. oktober 2010

283

2009

978-87-90189-96-9

Chasing Harry Winston

De er tre veninder, meget forskellige, men med det samme håb for livet: at finde ægte kærlighed.

Leigh er kæreste med Russell, som hun har kendt i et år. Han forguder hende, men hun gengælder ikke hans følelser. Alle synes de er som skabt for hinanden, og Leigh går stadig og venter på at sommerfuglene i maven dukker op, da Russell frier til hende.

Emmy er netop blevet forladt af den mand, som hun regnede med, hun skulle tilbringe resten af livet med. Fem år har hun investeret, og så forlod han hende til fordel for en yngre, køn og mere jomfruelig model, som han oveni købet gerne vil have børn med.

Adriana er en ren mandemagnet. Hun ved, at hun har hvad der skal til, og hun tager, hvad hun vil have. Til forskel fra sine to veninder har hun sværere ved at falde til ro i et forhold og trives bedst i jagten på det andet køn.

Pigerne indgår en pagt, Adriana skal inden for et år finde den eneste ene som hun vil giftes med, og Emmy skal løbe hornene af sig og have affærer med mænd fra alle kontinenter, hvilket de to andre ikke ser som værende særligt realistisk. Leigh røber ikke sit løfte til de andre, men hun skal for sig selv, finde ud af hvilken mand hun vil dele fremtiden med.

Det var med store forventninger jeg kastede mig ud i at læse denne nye roman fra Lauren Weisberger, som er forfatteren til den af mange kendte og filmatiserede, Djævlen går i Prada. Synes ikke disse forventninger blev indfriet. Bogen karakteriseres bedst som værende let underholdning med enkelte fnis undervejs, men jeg synes overordnet handlingen tenderer lidt overfladisk og ligegyldig. Har svært ved at definere, hvad der gør, at bogen ikke sagde mig noget, men tror, at det måske er en følge af den konstante hoppen rundt mellem de tre hovedpersoner, hvilket bevirkede at jeg havde en følelse af, ikke at komme til at kende hver enkelt og følge dem helt så meget, som jeg gerne ville. Heller ikke alle tre sagde mig lige meget og derfor skulle noget af det nærmest “overstås”. Det bliver ikke min yndlingsbog, men heller ikke den dårligste jeg har læst.