Fejlbesværgelsen af Mette Werner

af d. 13. maj 2022

236

2022

978-87-94244-33-6

Fejlbesværgelsen

Rhea kommer ved et uheld til at kaste en besværgelse på et menneske, da hun prøver at ramme sin bror. Rhea er også et menneske men hendes familie og hendes selv har magiske evner og det har de almindelige mennesker ikke. Da besværgelsen hun kaster forvandler pigen til en udgave af et æsel er gode råd dyre, for man må slet ikke bruge magi på den måde. Og hvordan skal de få hende forvandlet tilbage til normalen uden at far og mor opdager hvad Rhea har gjort? Rhea, pigen Sofia og Rheas søskende finder en løsning på at komme til Nim Tiar hvor Rhea og hendes familie kommer fra – der kan de nemlig få hjælp af moster Magda. Men det er ikke ufarligt og undervejs kommer de både i problemer med sørøvere, hex-arinaer, slanger og meget andet. Der er tempofyldte, hæsblæsende og skræmmende farer alle vegne. Og de skal jo også nå frem til mosteren. Det lige før det hele virker ret håbløst. Sideløbende finder Rhea ud af at hun er en bestemt slags heks, hun opdager værdien af venskaber, der er søskende dramaer og der er også lidt kærlighed. Så det er virkelig et sammensurium af rigtig mange ting. Men det er spændende og man er fanget fra første side. Bogen henvender sig til unge og opefter. Og til alle der kan lide et godt eventyr eller som har en god fantasi. Det er for dem som kender til de magiske universer som for eksempel Næslandet serien eller Harry Potter. Men i en mildere udgave som er nemmere at gå til for dem der ikke er helt så hardcore læsere af fantasy og gerne vil introduceres for noget der er spændende men også ret nemt at følge med i. Samtidig må man sige at der nemt ville kunne laves flere spændende fortællinger om Rhea, Sofia og Rheas familie, så det håber jeg at forfatteren vil tage til efterretning. For jeg føler ikke jeg er færdig med at læse, nu hvor jeg har lagt denne bog fra mig. Det er et fascinerende univers og man hygger sig gevaldigt undervejs.