Familien Bridgerton. En fortryllende hemmelighed af Julia Quinn

af d. 29. november 2020

368

2020

978-87-7036-806-3

An Offer From a Gentleman (oversat af Christa Leve Poulsen)

Hele Sophias liv blev defineret allerede ved hendes fødsel, på grund af hendes forældres identitet. Faderen, en jarl, moderen, en tjenestepige, hvilket gør Sophia til et uægte barn. På trods af denne lidet gunstige sociale statur, får Sophia en stabil opvækst i sin faders husholdning, omend det ikke er meget hun ser til ham. Meget ændrer sig dog, da faderen gifter sig, og hans hustru indtager huset. Sophia degraderes langsomt fra at være en del af familien til at være tjenestepige. Mens hun slider for sin stedmor og sine stedsøstre, drømmer hun om et bedre liv, og et bal på slottet.

Og pludselig en dag byder muligheden sig, og Sophia ser sit snit til at komme med til bal. Der er bare lige en hage ved det – hun skal være hjemme inden klokken slår tolv, og ingen må kende hendes identitet. Det er en ren askepot-fortælling.

En fortryllende hemmelighed er tredje, uafhængige historie om familien Bridgerton, og de mennesker der omgiver dem i 1800-tallets London. Det er en bog hvor ægteskabet er den vigtigste ting i livet, især hvis du kan gøre et godt parti, og hvis ikke, tja, så vil der helt sikkert blive visket om dig i krogene. For ud over at sikre sig selv, eller sine døtre, et godt match, er det bedste man kan gøre at sladre om andres evne, eller mangel på samme, til at skaffe selv samme match. Der er altså amoriner i luften, massevis af smukke kjoler, ondsindet sladder og hemmeligheder, når Julia Quinn tager dig med til bal i 1800-tallets London. Så er du til historiske, romantiske romaner, kan du med fordel sætte dig til rette med denne bog.

Anmeldereksemplar