Rød hævn 3 – Mørkets afgrund af Nis Jakob

af d. 1. september 2022

Omslag

448

2022

9788793660342

Så møder vi igen vores faste venner den pensioneret politibetjent Hans Schmidt, der er dømt for et mord han ikke har begået, Dagny og hendes Grill og sidst men ikke mindst Louise fra drabsafdelingen. Louise bor nu alene på præstegården, hvor hun uden at vide det bliver overvåget. Hun går til psykolog for at få styr på sit liv, samtidig med at hun fylder sig med piller og tænker på at stoppe i politiet. Hans bliver truet i fængslet og da truslerne bliver udvidet til også at omfatte Dagny, beslutter han at flygte. Dette bliver start skuddet til at han og Louise sætter alt ind på at afsløre den rigtige gerningsmand. En intens jagt der bringer dem tættere på end de aner, men som samtidig bringer dem alle i livsfare.

Der er som vanligt, når vi har med bøger skrevet af Nis Jacob at gøre, tale en velskrevet krimi hvor der ikke mangler spænding. Der er fuld skrue på fra side et og det holder hele vejen igennem, og slutningen kommer med en lille twist jeg ikke havde regnet med. Super underholdende og fængslende krimi, som ikke til at lægge fra sig. Hvis man ikke har læst de to første i serien, Rød hævn 1 – Dødens Engle og Rød hævn 2 – Helvedes port, kan jeg kun anbefale at man kommer i gang. Hvis man hellere vil lytte til lydbøger, er Rød hævn serien at finde på Mofibo-Original-serie, hvor den i 2021 var på top 10 over årets mest populære krimier på Mofibo. Bøgerne er indlæst af Dan Schlosser, en fantastisk oplæser i min optik.

Nis Jakob (1961) vidste allerede som tiårig, at han ville være forfatter, og har siden sin debut i 1999 med Syv dage i District Copenhagen på Tiderne skifter, udgivet adskillige anmelder roste spændingsromaner på etablerede forlag. Fra 2011 har han udgivet sine bøger på forlaget Billige eBøger/ JAKOBSs Press og har ofte toppet bestsellerlisterne