Omslag

476

2019

978-87-400-5382-1

Crazy Rich Asians (oversat af Siri Ravna Hjelm Jacobsen)

1.

Rachel og Nick er lykkelige, forelskede og lever et dejligt og normalt liv i New York. Selvom de har datet i 2 år, har Rachel endnu ikke mødt Nicks familie, da de bor i Singapore. Nick får overtalt Rachel til at tage med ham til Singapore og bruge sommeren på at rejse rundt i Asien med ham – Og selvfølgelig møde hele familien, samt deltage i hans bedste vens bryllup. Rachel er spændt, og en lille smule nervøs ved tanken om at skulle møde dem alle.

Da de kommer frem, går det op for Rachel, at hun ved meget mindre om sin kæreste, end hun troede. Nick, aka Nicholas Young, viser sig at være rig – stinkende rig, en milliardærarving. Og Rachel hvirvles ind i en verden, der er helt utrolig fjern fra den hun hidtil har kendt til, med uanede mængder af luksus. Men med penge og luksus følger intriger, jalousi og ikke mindst familiens forventninger. Og familien Young har helt bestemt store forventninger til den pige, der skal date deres Nick.

‘Millionæren fra Singapor’e, der er første del i trilogien Crazy Rich Asians, er en virkelig sjov og morsom bog! Bogen tager på underholdende vis læseren med ind i en verden af rigdom. Men selv om man er utrolig rig, er kærligheden ikke nem, og i ‘Millionæren fra Singapore’ får vi lov at høre om både de vellykkede og knap så heldige kærlighedsromancer.

Bogen er spækket med små kinesiske udtryk, der forklares i fodnoter. Det er normalt ikke noget, jeg er særlig stor fan af, da jeg synes det afbryder læsningen. Men her fungerer det godt, især fordi antallet af fodnoter daler kraftigt i løbet af bogen.