315

2019

978-87-02-28109-5

Luck of the Draw - A chance of a lifetime 2 - oversat af Sarah Louise Pedersen

1

‘Smuk? ja. Klog? ja. Indviklet? …ja.’

Hovedpersonen Zoe Ferris er kvinde med ben i næsen, og hun er god til sit job som skruppelløs virksomhedsadvokat. Hun ved, at hun har arbejdet med hjernen og gemt hjertet væk. Men da hun vinder i et lotteri, siger hun sit job op. Nu samler tankerne sig i hovedet, og hun forsøger at råde bod på sin dårlige samvittighed ved at undskylde for sine gerninger. Det viser sig dog hurtigt, at nogle af hendes sager har medført alvorlige konsekvenser for nogle familier, heriblandt familien O’Leary. Zoe tropper op og vil undskylde, men mødet med ægteparrets søn Aiden skal vise sig ikke at være så ligetil, som Zoe troede. Ikke alt kan styres og kontrolleres, som man vil have det. Aiden er kold overfor Zoe, men han er også desperat og har brug for hjælp. Zoe træder til, og hvad der bare skulle have været et kort bekendtskab mellem de to, ender med en masse alene-tid sammen – mere end de lige havde regnet med – hvilket (naturligvis) medfører en gensidig tiltrækning.

Bogen er andet – fritstående – bind i serien “A chance of a lifetime”. Jeg har ikke læst den forrige, og jeg kune fint forstå handlingen. Jeg kunne dog forestille mig, at hvis man havde læst 1’eren, så ville man have en yderligere for-forståelse for nogle af karaktererne i bogen. Personerne er nuancerede, og der er masser af dybde.

Jeg har valgt at give den 3 stjerner, da jeg synes historien kunne blive lidt for langtrukken og forudsigelig, som det nu oftest er med de her typer bøger. Derudover synes jeg, det var svært at “se” kemien mellem Zoe og Aiden i starten. Det tog mig lige nogle kapitler før, jeg kunne forestille mig, at de ville være et godt par sammen. Det var som om, de var.. ja ikke nord og syd, men nord og øst. Heldigvis bliver det bedre i løbet af historien. Dette kan jo naturligvis også have noget at gøre med, at jeg ikke har kendskab til karaktererne fra tidligere, da jeg ikke har læst det forrige bind fra serien.

Det er en historie, der ikke kræver for meget hjerne-spil, og man ender med en god følelse i kroppen. Bogen er en klar feel-good roman, der er god til en afslapningsdag.