Fanget i limbo af Michael Mørkboe

af d. 5. marts 2023

318

2022

978-87-93238-13-8

Fanget i limbo

Hovedpersonen dør og bliver taget med hinsides hvor han skal videre i systemet som de andre afdøde. Men hans liv har været så indholdsløst at han slet ikke egner sig til at skulle videre i systemet. Faktisk er han en fejl som der ikke burde være nogen tilbage af. Men han har evner inden for IT og bliver derfor sat i job, hvilket passer godt for ham der skal videre i systemet og som passer jobbet lige nu har hængt der i 27 år og er i den grad klar til videre ekspedition. Men vores hovedperson får jobbet velvidende at han ikke skal være der længe, for han skal reelt destrueres. Det ved han dog ikke hvad indebære og jobbet er på sin egen måde spændende. Han kan styre tid, vind og vejr med mere. Og han finder en kvinde i systemet som han tidligere har kendt fra skolegang men ellers ikke har haft noget med at gøre. Og da han opdager at hun risikere at dø tager han sagen i egen hånd. Men han er hverken portør (en af dem der afhenter de døde) eller har på anden måde nogen direkte adgang. Så han må først og fremmest bruge sin viden og sin tekniske kunnen, men er det virkelig nok? Kan han overhovedet redde hende, hvis det er meningen at hendes tid er kommet? Det og meget mere må du få fat i bogen for at finde ud af. Men du skal forberede dig på en bog der faktisk er lidt svær at følge med i. Den er en smule usammenhængende, for den handler næsten mere om kvinden end den gør om hovedpersonen og hans videre skæbne. Og man bliver som læser en smule forvirret over at den tidslinje der er skal kunne give nogen som helst mening, hvis der ikke er nogen der skal ligge mærke til at hovedpersonen ikke er hvor han burde være. Det er en lidt spøjs fortælling og intet er nok som man forventer, men det er så endnu mere frustrerende at man sidder til sidst og føler der mangler noget. Og det virker samtidig ret bevidst fra forfatterens side, at man skal ende der. Men måske er der andre som kan få mere ud af mystikken end jeg kunne.