Eliksir af Nis Jakob

af d. 20. marts 2022

424

2022

9788793660281

1 udgave 1 oplag

Normalt er jeg helt klar tilhænger af fysiske bøger. Lydbøger er et alternativ hvis jeg køre bil eller gør rent, men fokus er jo netop ikke 100% på bogen og derfor får jeg ikke den fulde bog oplevelse, og e-bøger har jeg bare svært ved. Så fysiske bøger til mig..tak.

Men, ingen regel uden undtagelse. Nu er den nyeste bog i Wolf-serien af Nis Jakob udkommet som lyd- og e-bog, den fysiske udkommer først d. 4 april og så længe kan jeg bare ikke vente.

Da Inessa og hendes søn er inde og handle i et supermarked, bliver de opdaget af mafia betalte FSB-folk og der opstår ildkamp, trods ihærdig indsats fra Inessa er FBS i overtal så hun og sønnen bliver slæbt med til Mikas højborg. Wolf bliver sendt til Moskva i forsøg på at finde og befri Inessa inden det er for sent. Hjemme i København går det heller ikke for godt. Wolf datter er blevet udsat for drugrape, hans eks-kone og kæresten Anna presser på for at få ham til at tage affære, og de har meget svært ved at forstå at hans arbejde kommer først. Wolf bliver nødt til at få vennerne i kolonihavegruppen til at tage hånd om sagen, en løsning der ikke bliver helt uden problemer. I Berlin er skal der være møde mellem den amerikanske og russiske præsident. Russiske mafiapenge skal sikre at USA’s præsident holde fingrene fra Ukraine og samtidig afværge en konkurs i præsidentens private foretagender. Så tingene spidser til over alt.

Et varemærke for Wolf-serien er at der sker fantastisk mange ting på en gang, uden at det bliver rodet, og det gør sig også gældende i Eliksir. Handlingerne udspiller sig flere steder i verden og med spidsfindige referencer til den politiske situation vi befinder os i. Samtidig er det en thriller i højt tempo, velskrevet og alt for hurtigt læst. Jeg kunne simpelthen ikke lægge den fra mig. Når den fysiske bog kommer, så vil jeg fluks læse den igen, det tåler den sagtens, og derefter med længsel vente på bind 6 i Wolf-serien, Kannibal der udkommer i 2023.