Den kinesiske forlovelse af Kevin Kwan

af d. 20. april 2019

451

2019

978-87-400-5383-8

Crazy rich girlfriend (oversat af Siri Hjelm Jacobsen)

Der er gået et par år siden vi efterlod Rachel og Nick i første bind af Crazy Rich Asian trilogien. Forholdet er endnu engang på rette spor, og inden længe skal de to giftes. Men alt andet er ikke ligefrem idyl. Nick er ikke på talefod med store dele af sin familie, som stadig ikke støtter forholdet til Rachel. Rachel, derimod, ønsker sig brændende at finde og møde sin far.

Men denne bog fokuserer på langt flere personligheder end Nick og Rachel. Der er Nicks kusine Astrid, som iklædt haute couture kæmper for at redde sit skrantende ægteskab. Der er den tidligere skuespiller Kitty Tai, aka Kitty Pong, der kæmper for at skabe et nyt image og vinde accept blandt eliten. Colette, der allerede har et image og en hel fanskare – En fanskare der kræver, at hun mindst en gang i timen uploader et nyt billede til de sociale medier. Og så er der Carlton, rigmandssøn, bil-entusiast og ungkarl (men med et godt øje til Colette), som er vej at komme sig over et trafikuheld. Alt i alt er denne bog befolket med en farverig skare af latterligt rige mennesker!

Dette andet bind i Kevin Kwan’s trilogi om rige mennesker er, ligesom første bind, en morsom historie om latterligt rige og excentriske mennesker. Jeg slugte bogen og dens tossede entourage af personer. I modsætning til første bind i serien, hvor fokus meget var på det unge par Rachel og Nick, favner toeren mere bredt i sit persongalleri. Der er mange mennesker at forholde sig til, men de giver bogen kulør! Jeg var underholdt hele vejen igennem, og kan helt sikkert anbefale Crazy Rich Asian trilogien.