Bækager boldklub – Bold og badehætter af Ole Sønnichsen og Jesper Roos Jacobsen

af d. 11. juni 2020

142

2020

9788711918869

Bækager boldklub. Ja det jo lige før man ud fra titlen kan regne ud at det er en fodboldklub. Og nu skal klubben altså på tur til Kenya i Afrika. Deres træner er meget opsat på at nu skal de bare ned og slappe af. Intet foretage sig og bare nyde en god ferie. Men da de ankommer er der en statue af træneren, selv om han ikke rigtig vil erkende at det er ham. Børnene tager imod en udfordring som træneren ellers har sagt nej til, men de tænker at overraske ham. Og især da de har spillet en fodboldkamp for sjov, med de kenyanske børn. For der vandt de stort. Da de når til at skulle spille kampen, viser det sig at udfordringen slet ikke var en fodboldkamp, men en helt anden sportsgren. Og træneren må erkende at han faktisk ikke er fodboldtræner, men kendt for noget andet. Læs selv bogen og opdag hvilken sportsgren vi så snakker om. Jeg lover dig at det er ikke det du tror.

En hyggelig og sjov børnebog som dog kan være lidt svær at læse, for der er lidt engelske gloser og nogen lidt vrøvlende engelske gloser ind i mellem. Men for store børn der læser selv er den fin og ellers egner bogen sig rigtig godt til højtlæsning. Samtidig er den underholdende også for den voksne læser. Og der er undervejs nogen ganske fornøjelige illustrationer – det havde ikke gjort noget hvis der havde været endnu flere, men det er nemt at forestille sig de fleste ting selv.

Bogen bringer humor med sig, en god historie og samtidig kræver den ikke at man behøver tænke så meget undervejs. Man kan bare slappe af, læse og hygge sig imens. Det er ganske  morsomt. Og man er efterladt med et smil på læben!