Turneringen af Henrik Kamstrup-Nielsen

af d. 11. december 2015

303

2015

9781311538277

E-bog

Der er i den grad spænding for alle pengene i denne bog. Og kan man ikke tåle at læse om blod, hjernemasse der sprøjter, organer og andre voldsomme ting er det nok ikke denne bog man skal gå i gang med.

Vores hovedperson er modstander af “Selskabets” tv-show hvor man kommer ind og er med i et spil, hvor man skyder hinanden. Og vinder man så overlever man, men taber man så dør man. Man bliver genoplivet undervejs og kan, hvis man er dygtig nok, være med i flere runder. Indtil videre er det dog Generalen som er den øverste og bedste spiller. Og jo mere blodigt jo bedre, for det er der flere seere i. Man får beskrevet hvordan døden indtræffer undervejs i spillet, både ved at nogen skærer halsen over på andre spillere, skuddene og hvor i kroppen de rammer mm.

Da hovedpersonen bliver udsat for et voldsomt traume – den fabrik han arbejder på sprænger i luften – møder vi ham mens han ligger på hospitalet. Han er en af de få der overlevede og nu vil “Selskabet” have ham med i showet. Han nægter, men da han opdager det går ud over hans kone og datter så har han ikke andet valg end at deltage. Overlever han er han fri til at gå og dør han vil “Selskabet” sørge for hans familie fremover. Det sætter ham i et rigtig grimt dilemma, men han er nødt til at give det en chance for “Selskabet” har allerede én gang fået hans kone fyret og hans familie risikere at stå på gaden uden nogen muligheder hvis han ikke deltager i showet.

Vi følger ham i hans genoptræning og hans farvel til familien. Vi følger ham på det luksushotel han bliver installeret på, som der er noget mystisk ved, og man får lyst til at finde ud af om han er stærk nok til at klare skærene. Samtidig holder man af hans medmenneskelighed da han sammen med en anden gut der skal deltage får et godt venskab. Han har også en butler som gør alt for at hjælpe på bedste vis.

Om han overlever må kommende læsere selv finde ud af.

Bogen er i den grad fangende, og siderne vender sig selv. Dog ville en ekstra gang korrekturlæsning være på sin plads. Bogen er barsk og ikke for alle. Men historien holder hele vejen. Den får en til at tænke lidt på filmen “Gamer” men bare meget mere voldelig.