af d. 29. august 2019

77

2019

978-87-93389-50-2

Drengen der ville kunne noget (bare noget).

Bo har gjort det igen. Han har skrevet en bog som er underholdende, hurtigt læst, sjov og tankevækkende. Der sker noget hele vejen og selv om udgangspunktet er meget enkelt så fungere historien.

Vi møder Magnus som ikke kan noget som helst. Han er ikke specielt god til noget i skolen, han er ikke god til at spille fodbold og han har i det hele taget ikke de store evner. Hans lærerer, forældre og andre omkring ham ser ham nærmest ikke. Han bliver ikke betragtet som en der har en lys fremtid og de fleste regner ham for meget lidt. Dog er hans lillebror vist ikke helt så opgivende omkring Magnus, men det tæller ikke rigtig. Og han har da også en enkelt ven i skolen, men det tæller heller ikke helt. Magnus vil kunne noget. Og da han går på nettet en nat støder han på en side hvor man kan møde Hr. Ravn. Men hvad skulle en fugl dog kunne gøre?

Det er en enkel historie som fanger med det samme. Det er en bog der egner sig til lidt større børn som læser selv, til højtlæsning men også til let underholdning for barnlige voksne. Personligt syntes jeg det var en fornøjelse at læse bogen. Eneste grund til jeg ikke giver den topkarakter er at bogens handling måske er lidt tynd i forhold til de bøger jeg tidligere har læst fra Bos hånd. For at Bo kan levere en god historie er der ingen tvivl om og blandt andet hans bog “Jagten på den talende hund” havde det hele. Så denne bog er stadig god men alligevel ved jeg at Bo kan levere noget der er endnu bedre.

At bogen her så klart stadig er en anbefaling værd, det er som det skal være. For der er mange som vil kunne få lige så stor glæde af at læse den som jeg fik. Og de små illustrationer i bogen er super hyggelige samtidig , dog havde det ikke gjort noget hvis der havde været endnu flere. Men man får lov at forestille sig nogen ting selv og det er ganske fornøjeligt. Så håber du vil give bogen en chance, for den fortjener det!