af d. 20. juni 2008

384

2008

978-87-11-31843-0

Remember Me?

Undskyld, er der nogen der har set mit liv?
Lexi er 25, gennemblødt, lige blevet snydt for sin julebonus hos sit firma, en smule fuld og lige blevet brændt af, af sin on/off kæreste Taber-Dave. Mens hun løber hen til den eneste taxa, der stoppede i nærheden af hende, glider hun desuden og falder ned af en trappe, så det er virkelig ikke hendes dag den dag. Da hun vågner op på hospitalet er det bare heller ikke hendes år. Bogstaveligt talt.
Da Lexi vågner op, er hun ikke sig selv. Hendes altid flossede negle er perfekt manicurerede og lange. Hendes krusede musebrune hår er glat, langt og kastaniebrunt. Hendes skæve tænder, der gav hende tilnavnet Skævtand, består nu af lige rækker perlehvide tænder. Og på en eller anden måde er der gået 3 år. Lexi er chef for sin gamle afdeling, gift med en flot multimillionær og lever et jetset-liv. Det er bare en skam, hun ikke kan huske det selv.
I starten går hun helt i Askepot-mode over det der er sket, men det viser sig, at ikke alt er godt og dejligt, for hvorfor forventer alle at hun bjæffer ordrer ud, ikke spiser chokolade mere og ikke snakker med sine veninder?
Jeg må indrømme, at Kinsellas nyeste bog havde lidt startvanskeligheder for mig – måske fordi jeg skulle sluge den der med at vågne op 3 år efter ens mest hærgede og uheldige periode og bare være smuk, rig og succesfuld. Men bogen fik mig til sidst og jeg sad da også og klukkede af grin i s-toget fordi jeg ikke kunne løsrive mig nok til at efterlade bogen derhjemme. Jeg kan især godt lide det clash der er mellem de forskellige versioner af Lexi, når hun render rundt i sit nye liv med sit gamle livs attitude. Meget komisk.
Bogen er ikke på højde med “Hushjælp søges” eller “Mine hemmeligheder” men den har helt klart sin charme og enhver fan af Kinsella bør tilføje den til sin bogreol.