Finn Wiedemann
Lektor ved Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier ved Syddansk Universitet.
Han har skrevet og bidraget til en række fagbøger, og debuterede som romanforfatter i 2013.
Bibliografi
2002 Skolekultur i gymnasiet (faglitteratur)
2011 Uddannelse under naturlig forandring (faglitteratur)
2012 Pædagogik og motivation (faglitteratur)
2013 I grunden har vi det jo godt
2014 Vi er her kun til låns i al slags vejr
2015 Måske er håbet større end virkeligheden
2016 Nadia på vej (ungdomsbog)
2017 Nadias nye familie (ungdomsbog)
2017 Sådan en dag glemmer man aldrig (erindring)
2017 H.C. Andersen mordene
2018 Vinterkrigen
2020 Blodbøg
2021 De store stjerners tid
Nadia på vej af Finn Wiedemann
Nadia har mistet sin mor, går i en sorggruppe men er efterhånden ved at nå et punkt, hvor gruppen ikke er så vigtig længere. Nadia er langsomt kommet videre. Hun har efterhånden vænnet sig til, at der kun er hendes far, hendes selv og hendes lillebror derhjemme. Nadia går til håndbold. Hun elsker det. Det […]
Måske er håbet større end virkeligheden af Finn Wiedemann
“Måske er håbet større end virkeligheden” er Finn Wiedemanns tredje roman. Han har tidligere udgivet de historiske erindringsromaner ”I grunden har vi det jo godt ”(2013), der foregår i 70erne oplevet gennem et barns øjne, og den mere alvorlige familiekrønike ”Vi er her kun til låns i al slags vejr ”(2014), som foregår i 50erne […]
Vi er her kun til låns i al slags vejr af Finn Wiedemann
”Vi er her kun til låns i al slags vejr” følger en families rejse rundt i Danmark med hovedvægten lagt 50´erne og 60´erne. Med udgangspunkt i blandt andet 500 breve fortælles historien om far Jørgen og mor Christine, der møder hinanden på pensionatet i Randers, og som flytter rundt i de nøjsomme 50´ere med boligmangel […]
I grunden har vi det jo godt af Finn Wiedemann
“I grunden har vi det jo godt” handler om en dreng, som vokser op i 1970’erne i en mindre fynsk by, som med en vis stolthed kaldes “Chicago”. Hans univers er et småborgerligt parcelhuskvarter – med forældrene og en ældre bror som omdrejningspunkt. Vi ser verden med drengens øjne – og følger hans udvikling, mens […]